Sumbangan Fakir Miskin di Kg. Baru Plentong pada 1 Ramadhan 1428H

Bermula jam 10.00 pagi semalam, rombongan Dewan Pemuda, Dewan Muslimat dan Pas Kawasan Pasir Gudang telah bersama-sama menghulurkan sumbangan berupa keperluan dapur kepada beberapa keluarga yang hidup dalam serba kekurangan di Kg. Baru Saujana, Plentong.

Bantuan kali ini melibatkan seramai 15 keluarga yang dipilih oleh ahli jawatankuasa Pas cawangan Kg. Plentong Baru yang diketuai Sdr. Mazlan tanpa mengira fahaman politik. Namun begitu, kami dimaklumkan bahawa kebanyakan mereka adalah penyokong Umno.


Abg. Man adalah antara ahli Umno yang membantu kami mengenalpasti keluarga-keluarga yang layak menerima bantuan. Beliau menyara hidup sebagai nelayan di sepanjang sungai Plentong bersama beberapa rakannya yang lain.

Salah seorang dari penerima bantuan ini dikenali dengan panggilan Tapa. Beliau telah 2 tahun tidak bekerja atas sebab masalah kesihatan. Beliau kini bergantung sepenuhnya kepada hasil pendapatan isterinya.


Sdr. Zaini pula telah menghidap sakit buah pinggang dan kini beliau juga tidak dapat meneruskan usaha mencarinafkah untuk keluarga atas sebab-sebab kesihatan.


Antara lain, bantuan juga diberikan kepada ibu-ibu tunggal yang masih mempunyai tanggungan anak-anak yang masih bersekolah.

Marilah Sama-Sama Membantu Mereka!

Program bantuan ini akan diteruskan di sepanjang bulan puasa ini dan adalah diharapkan jika anda ingin membayar zakat harta, perniagaan atau zakat fitrah bolehlah berbuat demikian kepada kami dan kami akan sampaikan kepada golongan yang memerlukan. InsyaAllah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Diari


Google

Promosi

Harakahdaily - Edisi Bahasa Melayu

TKO Versi 12 [TranungKite Online]

Ahli Parlimen PAS

Tadah Kitab

Tips Teknologi

Catatan Popular