Bantuan kepada rakyat miskin dan daif 12 Ramadhan 1428H di Kg. Pasir Gudang Baru.

Bantuan kali ini telah dijalankan di Kg. Pasir Gudang Baru. Sembilan individu yang telah dipilih terdiri dari warga tua dan ibu tunggal. Alhamdulillah dengan kerjasama dari beberapa orang wakil penduduk di sini, program bantuan ini berjaya dilaksanakan dengan lancar.









Melihat kepada susuk tubuh pakcik ini memanglah menyedihkan. Badannya yang kurus sebegini menggambarkan bahawa beliau mungkin mengalami kekurangan zat. Tambah meyakinkan lagi apabila beliau sendiri mengakui telah lebih 2 bulan beliau tidak menyentuh nasi. Beliau difahamkan hanya memakan biskut sahaja. Patutlah dari awal lagi beliau menolak pemberian beras dari kami.

Syed Othman yang pada awalnya menghulurkan beg plastik berisi beras dan susu terpaksa menggantikan satu tin biskut yang diambil dari keretanya yang saya rasa dibelikan untuk anak angkatnya, Nurul.

Warga tua ini telah mengalami kecederaan di kaki akibat kemalangan beberapa hari lepas.







Warga tua ini sudah tidak mampu bekerja dan hanya mengharap belas ihsan dari penduduk setempat.

Jika anda ada kenalan yang daif dan memerlukan bantuan, maklumkan kepada Syed Othman di nombor 013-7511818 dan kami akan berusaha mendapatkan dana untuk membantu mereka.

Kami juga perlu menambah dana yang sedia ada dan jika anda mempunyai rezeki lebih atau harta yang perlu dibersihkan, masukkan di atas nama Dewan Pemuda Pas Kawasan Pasir Gudang, No. 32, Jalan Mawar 33, Tmn. Mawar, 81700 Pasir Gudang, Johor.

Akaun Bank Islam - 01087010019872


Segala sumbangan anda adalah diharapkan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Diari


Google

Promosi

Harakahdaily - Edisi Bahasa Melayu

TKO Versi 12 [TranungKite Online]

Ahli Parlimen PAS

Tadah Kitab

Tips Teknologi

Catatan Popular