Berbuka puasa bersama bakal calon Pas di Masjid Jamek Pasir Gudang

Petang tadi saya dan beberapa sahabat di cawangan Taman Mawar telah berbuka puasa di Masjid Jamek Pasir Gudang selari dengan pelaksanaan program mengiringi bakal calon berbuka puasa dengan masyarakat. Bakal calon yang tidak asing lagi bagi DUN Permas Jaya adalah Sdr. Syed Othman, Ketua Pemuda Pas Kawasan Pasir Gudang.

Saya difahamkan beliau pernah bertanding melawan calon BN, Dato' S.Balakrishnan dalam pilihanraya umum yang lalu.

Antara tujuan lain program ini diadakan adalah bagi menyampaikan sedikit sumbangan kepada masjid. Sumbangan tersebut telah disampaikan kepada imam bertugas selaku wakil jawatankuasa masjid.


Gambar di atas diambil semasa penyampaian sumbangan barangan dapur kepada pihak masjid. Sumbangan disampaikan melalui wakil Pas, Hj. Jailani merangkap Ketua Pas Cawangan Taman Mawar.

Kedatangan kami pada program-program sebegini tidak di atas tiket Pas. Jadi tidak menjadi masalah jika program ini diteruskan. Malah, saya berpuas hati dengan layanan yang diberikan oleh ahli jemaah masjid walaupun ada di antara mereka yang kuat menyokong BN. Namun begitu saya berharap tiada isu yang dibangkitkan mengenai kedatangan kami di sini.

Antara lain program ini bertujuan untuk mendekatkan calon Pas di kalangan jemaah masjid. Dengan kata lain mereka berpeluang untuk mengenali bakal calon yang akan bertanding di kawasan mereka nanti.




Sahabat-sahabat sedang menikmati nasi beriani berlauk daging kambing akikah yang disediakan oleh seorang ahli jemaah masjid yang tidak asing di kalangan ahli kariah masjid ini. Semoga beliau dimurahkan rezeki.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Diari


Google

Promosi

Harakahdaily - Edisi Bahasa Melayu

TKO Versi 12 [TranungKite Online]

Ahli Parlimen PAS

Tadah Kitab

Tips Teknologi

Catatan Popular