Hari Keluarga Merdeka PAS Kawasan Pasir Gudang 2007 disambut meriah.


2 Sept - Program Hari Keluarga Merdeka PAS Kawasan Pasir Gudang telah dijayakan meriah di Markaz Pas Cawangan Tmn. Saujana hari ini. Program yang dihadiri hampir 100 orang terdiri dari ahli Pas dan penduduk sekitar taman tersebut.

Antara pertandingan yang dijalankan adalah pertandingan menganyam ketupat, sepak raga bulatan, pertandingan mewarna bendera Malaysia dan bowling kelapa.

Program ini telah dirasmikan oleh Timbalan Pesuruhjaya PAS Johor, Tn. Hj. Aminulhuda. Dalam ucapannya beliau mengajak para hadirin memahami erti sebenar kemerdekaan dengan menulusuri dan menilai realiti hidup rakyat melayu hari ini.

"...dalam suratkhabar kita melihat kemegahan negara meraikan kemerdekaan dan dalam masa yang sama berita mat rempit memecahkan kereta polis turut disajikan," ujar beliau.

Beliau merujuk kepada istilah mat rempit yang biasa orang melayu dan ini amat memalukan setelah negara mencapai kemerdekaan yang ke-50. "...apakah masyarakat masih tidak sedar bahawa pemerintah yang ada sekarang dengan terus-menerus menggula-gulakan rakyat dengan perayaan seperti ini," tambah beliau lagi.


Beliau juga telah menyempurnakan majlis perasmian Tabung Dana Bangunan PAS Kawasan Pasir Gudang yang mana akan memudahkan pentadbiran PAS dan memberi suntikan baru kepada kemantapan organisasi PAS di Johor.


Pertandingan mewarna bendera jalur gemilang yang disertai oleh ramai anak-anak PASTI.

Lihat gambar-gambar program ini di sini!.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Diari


Google

Promosi

Harakahdaily - Edisi Bahasa Melayu

TKO Versi 12 [TranungKite Online]

Ahli Parlimen PAS

Tadah Kitab

Tips Teknologi

Catatan Popular