Isu blogger:Umno-BN kian celaru

Saya mengecam tekanan terbaru dari pihak kerajaan dan polis terhadap pengendali laman Malaysia Today, Raja Petra Kamaruddin.

Tindakan ke atas Raja Petra ini bermula dengan laporan polis dan disusuli oleh ucapan-ucapan mengkritik pengendali blog oleh beberapa pimpinan Umno termasuk Dato’ Seri Najib Tun Razak.

Ini merupakan siri terbaru tekanan terhadap pengendali laman web dan blog selepas penahanan setiausaha saya Nathaniel Tan baru-baru ini.

Saya menyeru agar pihak polis menggunakan masa mereka untuk menyiasat dakwaan rasuah melibatkan pelbagai pimpinan kerajaan yang disiarkan di Malaysia Today dan membanteras jenayah yang sudah menjadi-jadi.

Sudah begitu banyak laporan yang dibuat terhadap pimpinan kerajaan dahulu dan sekarang yang tidak disiasat langsung, tetapi laporan terhadap pengendali laman web mendapat tindakan segera polis.

Rakyat Malaysia memerlukan pemimpin yang bersifat terbuka dan memandang ke hadapan, bukannya yang masih terikut-ikut dengan budaya politik lama dan tidak dapat menerima realiti teknologi hari ini.

Ketika pemimpin Umno hebat menuntut pengendali blog untuk bertanggungjawab di atas penulisan mereka, saya menyeru pemimpin Umno dan polis agar jangan lupa amanah mereka kepada rakyat. - mks.

-Harakah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Diari


Google

Promosi

Harakahdaily - Edisi Bahasa Melayu

TKO Versi 12 [TranungKite Online]

Ahli Parlimen PAS

Tadah Kitab

Tips Teknologi

Catatan Popular