Mesyuarat Penubuhan UPU Cawangan Tmn. Mawar

Pas Cawangan Tmn. Mawar pada Selasa yang lalu telah mengadakan mesyuarat penubuhan Unit Peti Undi(UPU) bagi persediaan menghadapi pilihanraya umum yang akan datang. Petanda-petanda awal seperti kenaikan gaji kakitangan awam yang diumumkan baru-baru ini serta rentak jentera pemuda Umno dan Umno itu sendiri yang dipaparkan di dada akhbar menjelaskan tanggapan ramai penganalisis politik di Malaysia.

Justeru itu penubuhan jawatankuasa UPU di setiap cawangan perlu digerakkan bagi mengenalpasti pengundi-pengundi di cawangan berkenaan.

"Adalah suatu yang mustahil setiap ahli di cawangan ini tak kenal jiran sebelah atau satu jalan di rumahnya. Kenali mereka dan faham fikrah mereka," Kata Sdr. Azhari selaku Ketua MTD Dun Permas Jaya yang juga merangkap Timbalan YDP Pas Kawasan Pasir Gudang.

Selain itu UPU berperanan mengadakan program ziarah di setiap rumah pengundi sasaran yang berpotensi untuk mengundi Pas. Aktiviti ceramah kemolpok, edaran risalah dan program kemasyarakatan juga perlu diperhebat bagi menyediakan ruang bagi memberi penerangan kepada masyarakat setempat mengenai matlamat perjuangan pas yang diperjuangkan sejak dahulu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Diari


Google

Promosi

Harakahdaily - Edisi Bahasa Melayu

TKO Versi 12 [TranungKite Online]

Ahli Parlimen PAS

Tadah Kitab

Tips Teknologi

Catatan Popular