Isu PBT Roboh Gerai di Felda Cahaya Baru

Dewan Pemuda Pas hari ini telah bersama dengan keluarga mangsa kebiadaban PBT yang tiada toleransi ketika menjalankan tugas mereka. Mereka merobohkan gerai atas alasan pemilik yang gagal mendapatkan permit premis dari PBT.

Menurut Jamaluden, beliau telah dua kali ke pejabat PBT di pusat bandar pasir gudang namun tidak dilayan dan berlarutan sehingga sebulan. Apa yang dikesalkan di sini adalah sikap melulu pegawai yang bertugas. Mereka hanya seperti lembu yang dicucuk hidung. Bila diajak berbincang mereka seolah-olah tidak ada seorang manusia pun di depan mereka. Begitu juga pemandu jentera yang diupah entah berapa ringgit. Melayu memang patut pun dikatakan bangsa yang bodoh sebab memang tak boleh berfikir mana yang baik atau buruk.

"Saya telah pun mengajak mereka berbincang dan beri peluang bagi saya membela diri. Geran tanah yang saya tunjukkan kepada mereka dianggap seperti kertas tak laku." kata Jamaluden.


Wartawan Harakah, Sdr. Salman bersama dengan Syed Othman di lokasi perobohan di Felda Cahaya Baru.


Jamaluden juga mendakwa bahawa pihak polis menggari tanggannya seperti penjenayah dan dibawa ke balai polis.

Syed Othman menunjukkan gambar gerai yang dirobohkan yang terletak di bahu jalan menuju ke Loji Air Cahaya Baru.


Keluarga ini berharap kejadian yang menimpa mereka tidak akan berlaku kepada orang melayu yang lain. Mereka berharap kes ini akan mendapat pengadilan yang sewajarnya.

1 ulasan:

ibnusultan berkata...

Bodoh.. Kalau bangsa cha ya nun punye gerai, kat bandar pun takde masalah. Ni ceruk kampung macam ni pun nak roboh. Bodoh bodoh bodoh bangsa ku.

Catat Ulasan

Diari


Google

Promosi

Harakahdaily - Edisi Bahasa Melayu

TKO Versi 12 [TranungKite Online]

Ahli Parlimen PAS

Tadah Kitab

Tips Teknologi

Catatan Popular