FUTSAL TAUTAN KASIH PEMUDA PASIR GUDANG

Assalamualaikum, kita berjumpa sekali lagi dalam blog Dewan Pemuda Kaw. Pasir Gudang ini….

Alhamdulillah wa syukurillah, buat pengetahuan semua, Dewan Pemuda Pas Kaw Pasir Gudang di bawah Lujnah Sukan dan Kebudayaan ,telah berjaya mengadakan satu lagi program sukan bersama pemuda-pemuda di sekitar pasir gudang pada 19 feb 2010, jumaat malam sabtu.

Di mana kita telah mengadakan program futsal bertempat di gelanggang futsal Café Bola-Bola taman Air Biru. Penyertaan dikalangan pemuda amat menggalakkan dari sekitar pasir gudang.

Jika kita dapat lihat mereka bermain dengan penuh bersemangat kesukanan dalam masa yang sama menjaga batas aurat ketika bersukan..sememangnya itulah matlamat Dewan Pemuda Kaw. Pasir Gudang, dalam kita bersukan batas syariat tetap dijaga. Kerana apa jua kita lakukan tetap ada hukumya dalam Islam..

Sedikit tazkirah ringkas juga telah disampaikan oleh Abang Nur Firdaus, Akhi Firdaus dan juga otai kita Abang Hamized.
Dimana mereka mengatakan bahawa Islam tidaklah mengharamkan sukan dan hiburan,malah Islam menggalakkan tapi ada batasan-batasan syara’.

Buat pengetahuan sahabat-sahabat juga futsal ini juga merupakan ‘futsal wida’’ buat sahabat kita Ide atau Sharidan, dimana beliau akan meneruskan perjuangannya di Kelantan.
“teman betapa pilunya hati kami ini,menghadapi perpisahan ini,pahit manis perjuangan, telah kita rasa bersama, semoga Allah meredhai persahabatn dan perpisahan ini, teruskan perjuangan…”

Akhir kalam kepada semua pemuda-pemuda, marilah bersama kami,kerana
‘Orang Muda Geng Kita
Takbir!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Diari


Google

Promosi

Harakahdaily - Edisi Bahasa Melayu

TKO Versi 12 [TranungKite Online]

Ahli Parlimen PAS

Tadah Kitab

Tips Teknologi

Catatan Popular