Penduduk menuntut pampasan yang dijanjikan


Penduduk rumah pangsa Bukit Cagar pada hari Ahad yang lalu telah mengadakan demonstrasi bagi menuntut keadilan atas kegagalan pihak pemaju memberi pampasan yang dijanjikan dahulu.

Isu pemindahan yang didakwa zalim ini telah menyemarakkan api kemarahan penduduk terhadap tindakan pihak pemaju yang hanya memberi notis 3 bulan yang berakhir pada hujung bulan 12 2007 yang lalu.

Menurut pengerusi JK Bertindak, terdapat persoalan yang timbul mengenai perjanjian yang dilakukan sebelum ini. Antara lain, penduduk berhak mendapat pampasan yang sehingga kini tiada pentunjuk positif dari pihak bertanggungjawab.

Adalah disyaki terdapat Penyelewengan yang berlaku dalam organisasi tersebut sehingga tiada pampasan yang diberikan.Tambahan pula terdapat syarat-syarat yang dikenakan kepada penduduk terbabit yang mempunyai unsur kronisma dalam pengurusan rumah yang bakal mereka duduki nanti.

Sdr. Syed Othman pada majlis sebelumnya telah dilantik untuk menjawat jawatan Penasihat 1 Jawatankuasa Penduduk Rumah Pangsa Bukit Cagar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Diari


Google

Promosi

Harakahdaily - Edisi Bahasa Melayu

TKO Versi 12 [TranungKite Online]

Ahli Parlimen PAS

Tadah Kitab

Tips Teknologi

Catatan Popular