Rintihan Peniaga Today's


8 Mac 2007 - Dewan Pemuda Pas pada hari ini telah mengadakan sidang akhbar bagi membantu menyelesaikan satu masalah yang dihadapi oleh peniaga-peniaga di Pasaraya Today's Masai berikutan satu jalan susur masuk ke pasaraya tersebut yang sengaja ditutup oleh pihak tertentu. Jalan susur tersebut yang telah lama wujud hampir empat tahun hanya pada telah diubah dengan sewenang-wenangnya yang telah menjejaskan peniaga-peniaga di pasaraya tersebut.

Ketua Dewan Pemuda Pas sedang mendengar rintihan pengurus Today's, En. Roland Tan yang menceritakan aduan-aduan yang dia terima dari peniaga-peniaga di sini. Beliau juga mahukan perkara ini dibawa kepada pihak berwajib untuk mengelakkan berlaku penyelewengan.


Para peniaga mengadu kerana jalan susur tersebut digunakan untuk empat taman iaitu Tmn. Megah Ria, Tmn. Kota Puteri, dan Tmn. Rinting, Tmn. Cahaya Puteri dan ini adalah majoriti pengunjung yang datang. Dan kesannya mereka akan memilih pasaraya yang lain yang lebih mudah untuk sampai.

Tn. Haji Zakaria salah seorang peniaga di Pasaraya Today's. Beliau juga kesal bilamana jalan susur masuk ke pasaraya Today's telah ditutup sewenang-wenangnya tanpa mengikuti pelan asal sewaktu pasaraya ini dibuka empat tahun lepas. Perkara ini sedikit sebanyak telah menjejaskan perniagaan beliau yang mana pelanggan terpaksa melalui jalan lain yang lebih jauh untuk datang ke sini.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Diari


Google

Promosi

Harakahdaily - Edisi Bahasa Melayu

TKO Versi 12 [TranungKite Online]

Ahli Parlimen PAS

Tadah Kitab

Tips Teknologi

Catatan Popular