"Saya akan cantas keturunan berjanggut!"

Semalam, Dewan Pemuda Pas Kawasan Pasir Gudang telah menerima aduan dari beberapa orang pekerja sebuah kilang di Pasir Gudang yang mendakwa dinafikan hak untuk menyimpan janggut dan dipaksa membaca mantera yang memuja manusia. Kegagalan mereka melakukan arahan tersebut telah menyebabkan mereka disisihkan dari tugas mereka sebagai operator mesin kepada kerja-kerja kebersihan kilang seperti mencuci tandas, membersih lantai dan sebagainya.

Sdr. Syed Othman, Ketua Pemuda Pas Kawasan Pasir Gudang menyatakan kekesalannya di atas perkara ini. Beliau yang menerima aduan sebelum berlangsungnya ceramah oleh Dato' Dr. Hassan Ali yang diadakan di sini malam tadi berjanji akan memberi kerjasama yang sepenuhnya dalam kes ini. Sehubungan dengan itu satu memorandum akan dikeluarkan oleh pihak beliau kepada kilang terbabit menggesa agar pihak pentadbiran mengambil tindakan ke atas pengarah kilang terbabit.

"Kami akan berdemonstrasi di hadapan kilang tersebut jika tiada apa-apa tindakan setelah memorandum diserahkan." ujar beliau.

Dato' Dr. Hassan Ali, selepas ceramahnya telah diberitahu mengenai perkara itu dan beliau menyarankan agar surat peguam perlu dikeluarkan bagi memaksa pihak pentadbiran kilang memperbetulkan keadaan.

1 ulasan:

ayang berkata...

assalamualaikum....
nie da tanyer kedua-dua belah pihak ker???tau kn apa hukumnyer memfitnah orang..

Catat Ulasan

Diari


Google

Promosi

Harakahdaily - Edisi Bahasa Melayu

TKO Versi 12 [TranungKite Online]

Ahli Parlimen PAS

Tadah Kitab

Tips Teknologi

Catatan Popular