Parti Karaoke Melayu Malaysia

Nama jolokan seperti ini nampak kelakar tapi memang sesuai ditujukan kepada Pemuda Umno Mersing yang berjaya menganjurkan pertandingan karaoke Perdana di Sekolah Menengah Ungku Husin Endau bulan lalu. Pemuda Pas Pasir Gudang amat kesal dengan pendekatan yang Pemuda Umno gunakan untuk menarik golongan muda menyertai umno dengan aktiviti hiburan sebegini. Kita semua perlu sedar dan memahami bahawa sesungguhnya dalam Islam, Matlamat tidak menghalalkan cara.

Lihat sajalah cara berpakaian anak-anak muda melayu yang dipupuk pemimpin yang menjadikan agama di tingkat yang kedua selepas nafsu mereka.

Dipetik dari sebuah laman web pemuda umno,

... bahawa menjadi tanggungjawab Pergerakan Pemuda UMNO untuk memberi kesedaran, keinsafan dan membimbing halatuju anak-anak muda ke jalan yang di redhai Allah.

"Anak-anak muda di sini akan dipastikan mempunyai jatidiri yang kukuh bagi meneruskan kesinambungan kepimpinan negara di masa akan datang," tambahnya.

Dalam hal ini kita dapati Pemuda Umno Mersing telah gagal membentuk anak-anak muda ini dengan mengadakan hiburan yang melalaikan seperti ini. Mana mungkin mereka boleh membentuk anak-anak bangsa yang cintakan agama bilamana konsert hiburan menjadi asasnya?

Dan semalam Kementerian Pelancongan mengumumkan satu Konsert Karaoke besar-besaran yang diadakan selama 50 jam tanpa henti. Program yang akan di adakan di taman tasek titiwangsa ini jelas membuktikan budaya Karaoke yang telah menjadi kebiasaan dalam pimpinan Umno Barisan Nasional. Jadi sekarang telah terbukti di depan mata kita bahawa pemimpin Umno memang menghalalkan apa yang haram di atas tiket pelancongan, parti, melayu dan seumpamanya. Adakah ini semua bertepatan dengan konsep Islam Hadhari?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Diari


Google

Promosi

Harakahdaily - Edisi Bahasa Melayu

TKO Versi 12 [TranungKite Online]

Ahli Parlimen PAS

Tadah Kitab

Tips Teknologi

Catatan Popular