Program Tautan Kasih Guru-Guru Pasti


Pasti Al-'Irfan Kawasan Pasir Gudang telah menganjurkan program dalaman untuk guru-gurunya di Ulu Tiram. Program dua hari ini diharap dapat menerapkan semangat kerjasama dan pemantapan ukhuwwah di kalangan mereka sejajar dengan objektif pihak pentadbiran.



Pengerusinya, En. Haini B. Harun berkata bahawa tugas sebagai guru Pasti amat memerlukan guru yang ikhlas bekerja agar ilmu yang disampaikan disulami keberkatan. Dengan pendekatan tarbiyah yang dilaksanakan beliau yakin guru-guru Pasti akan lebih terpandu dengan akhlak-akhlak Islam yang seterusnya akan meningkatkan kualiti pengajaran mereka.


Dalam ucapan penutup oleh Sdr. Syed Othman, Penasihat Pasti menyarankan agar guru pasti yang mempunyai banyak pengalaman perlu membimbing guru baru agar dengan kerjasama sebegini dapat memberi kesan pengajaran yang terbaik buat anak-anak pra-sekolah di kawasan Pasir Gudang.



Dalam ucapannya lagi beliau menyentuh isu Melayu Islam yang tidak bermoral seperti budaya 'Mat Rempit', 'Lepak' dan 'Black Metal' yang semakin parah akibat kegersangan di segi ilmu agamanya. Oleh itu Pasti adalah jalan terbaik bagi membentuk generasi yang lebih terdidik dengan Islam bertunjangkan al-Quran dan Sunnah Rasul s.a.w.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Diari


Google

Promosi

Harakahdaily - Edisi Bahasa Melayu

TKO Versi 12 [TranungKite Online]

Ahli Parlimen PAS

Tadah Kitab

Tips Teknologi

Catatan Popular