Peminat Bandi Hampa

Suasana di kompleks pusat bandar malam semalam sedikit muram dengan hujan yang turun renyai-renyai sejak dari petang. Beberapa kumpulan remaja berteduh di lobby dan selebihnya bersidai di bahagian luar bangunan sambil rancak berbual dengan kenalan mereka.

Saya melangkah untuk masuk ke dalam bangunan dan saya dapati keadaan lengang. Sahlah bilamana saya melihat pentas utama tiada apa-apa persiapan. Baik drum, gitar,mahupun mic masih menjadi khayalan para hadirin yang mengeluh dengan pemandangan pentas yang benar-benar di luar jangkaan mereka.

Saya melangkah keluar untuk meninjau di satu sudut sekumpulan lagi remaja berpakaian serba hitam baik lelaki mahupun perempuan. Masing-masing rancak berbicara dan ada yang mengeluh bilamana artis pujaan mereka tidak lagi muncul-muncul. Keresahan dapat dilihat jelas dari riak wajah mereka.

Setelah beberapa minit saya menunggu sambil meninjau keadaan orang ramai yang setia menunggu itu lantas saya beredar dengan kesyukuran yang teramat sangat. Saya yakin bahawa kensert tersebut telah lama dibatalkan tanpa diberitahu kepada umum.

Dalam hati, saya katakan biarlah mereka hampa sekarang kerana ketidakhadiran artis pujaan mereka daripada hampa ketika berhadapan dengan Allah kelak. Kenapa tidak mereka gunakan masa muda untuk mencari ilmu agama yang dapat menyelamatkan mereka dari keresahan yang tidak berkesudahan di padang mahsyar nanti? Sama-samalah kita berusaha menyelamatkan mereka InsyaAllah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Diari


Google

Promosi

Harakahdaily - Edisi Bahasa Melayu

TKO Versi 12 [TranungKite Online]

Ahli Parlimen PAS

Tadah Kitab

Tips Teknologi

Catatan Popular