Rakyat Tagih Janji

Pengguna lebuhraya dan penduduk pasir gudang tagih janji dari wakil rakyat yang setiap kali pilihanraya menjanjikan lebuh raya yang baru. Keadaaan lebuhraya pasir gudang bertambah rumit ketika waktu puncak. Keadaan bertambah buruk apabila berlakunya kemalangan.

Mengikut maklumat daripada JKR, satu hari kenderaan ulang-alik hampir 90,000 kenderaan.
Inilah satu-satunya jalan yang digunakan oleh pengguna lebuh raya ini. Dengan pertambahan bilangan penduduk dan juga taman-taman perumahan dan juga pembinaan kilang perindustrian memberi kesan kepada seluruh pengguna lebuhraya.


Keluhan seorang pengguna yang kami temuramah, sdr. Halim mengatakan bahawa beliau sudah bosan dengan keadaan kesesakan ini. "Bayangkan biasanya saya balik dari tempat kerja di Pasir gudang di Jalan Keluli ke rumah saya Tmn. Rinting yang jaraknya hanya 5 km sahaja kadangkala mengambil masa hampir satu jam setengah ketika berlakunya kesesakan lalulintas. Andainya tiada kesesakan maka saya hanya memerlukan 10minit sahaja. Sekarang ni setiap hari saya tempoh kesesakan. Saya dah bosan. Dulu masa pilihanraya wakil rakyat saya kata nak buat Lebuhraya baru. Dah dua kali saya mengundi tapi mana leburaya yang dijanjikan? Saya pun dulu berkempen untuk menangkan parti saya(umno) tapi kali ni tahula." Ujar beliau melepaskan geramnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Diari


Google

Promosi

Harakahdaily - Edisi Bahasa Melayu

TKO Versi 12 [TranungKite Online]

Ahli Parlimen PAS

Tadah Kitab

Tips Teknologi

Catatan Popular