Ceramah Ust. Nasarudin Tantawi


Kehadiran Ust. Nasarudin Tantawi di Pejabat Pas Kawasan Pasir Gudang di Seri Alam, Masai mendapat sambutan yang menggalakkan. Dalam ceramahnya beliau menjelaskan beberapa kekeliruan yang timbul di kalangan orang awam mengenai Parti Pas. Ada yang mengatakan Pas hanya mahu berpolitik malah ada yang melabelkan Pas tidak islamik kerana menyertai pilihanraya. Beliau menyimpulkan bahawa Pas adalah suatu gerakan Islam dan politik hanyalah salah satu dari perkara yang diperjuangkan.

Beliau juga menjelaskan bahawa tindakan barisan pembangkang memboikot pilihanraya kecil Batu Talam akan memberi kesan kepada kedudukan indeks demokrasi negara dan ini pasti membuka mata para pemerhati antarabangsa mengenai sikap sebenar kerajaan terhadap parti pembangkang.



Dalam isu banjir di Johor, beliau berpendapat bahawa bencana ini sedikit sebanyak memberi perubahan kepada penyokong-penyokong Umno yang selama ini sentiasa diberi maklumat yang salah mengenai Pas dalam media. Mereka telah tawar hati dengan Umno bilamana bantuan yang disalurkan melalui Pas lebih efektif dan telus.

Selain dari diberi peluang memberi ceramah sulung di sebuah masjid di Kg. Parit Jawa, beliau perhatikan bahawa terdapat perubahan paradigma ahli-ahli Pas yang dulunya tidak menerima orang yang berfikrah Umno kepada bersifat lebih fleksibel dengan memberi bantuan mencuci rumah-rumah mangsa bencana orang Umno sendiri. Beliau rasakan bahawa bencana banjir di Johor mempunyai hikmahnya tersendiri yang hakikatnya hanya Allah sahajalah yang Maha Mengetahui.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Diari


Google

Promosi

Harakahdaily - Edisi Bahasa Melayu

TKO Versi 12 [TranungKite Online]

Ahli Parlimen PAS

Tadah Kitab

Tips Teknologi

Catatan Popular