Gotong-Royong Pemuda PAS Bersama Masyarakat

pemuda membersih kawasan masjid

[3.133] Dan segeralah kamu kepada (mengerjakan amal-amal yang baik untuk mendapat) keampunan dari Tuhan kamu, dan (mendapat) Syurga yang bidangnya seluas segala langit dan bumi, yang disediakan bagi orang-orang yang bertaqwa;

Suatu program gotong royong telah dianjurkan oleh Pemuda Pas Kawasan Pasir Gudang dengan kerjasama pasukan Unit Amal membersihkan Masjid Taman Air Biru Pasir Gudang telah di adakan pada hari ahad bersamaan dengan 20-12-2009 yang lalu.


Anggota Unit Amal bersama pemuda membersihkan masjid

Program gotong royong tersebut bermula jam 9.00 pagi dan berakhir jam 12.00 tghari. Gotong-royong tersebut melibatkan kerja-kerja memberisih di dalam masjid dan rumput rumpai serta membersihkan daun-daun kering di persekitaran Masjid Tersebut tersebut.

menjamu selera selepas gotong-royong

Program yang di adakan ini selain dari melakukan kerja amal, ianya dapat mengeratkan lagi persefahaman dan perhubungan antara Penduduk Taman Air Biru, supaya tidak hanya melabelkan Pas hanya Parti ceramah sahaja, diharap program seumpama ini dapat dilaksanakan lagi pada masa-masa yang akan datang.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Diari


Google

Promosi

Harakahdaily - Edisi Bahasa Melayu

TKO Versi 12 [TranungKite Online]

Ahli Parlimen PAS

Tadah Kitab

Tips Teknologi

Catatan Popular