UPU Tmn. Air Biru rai kemenangan

Tmn. Air Biru, 19 Mac - Semalam, Unit Peti Undi (UPU) Tmn. Air Biru telah mengadakan Majlis Bacaan Tahlil dan Doa Selamat di Pasti Al-Kauthar 2 Tmn. Air Biru. Majlis ini diadakan bagi meraikan para petugas Pas yang bertungkus–lumus berkempen semasa pilihanraya umum yang lalu.

Menurut Ketua UPU Tmn. Air Biru, Sdr. Muslimin, Pas sebenarnya telah mengatasi Umno-BN dengan 68 undi di 12 saluran mengundi di 3 tempat mengundi iaitu di Sekolah Mengengah Kebangsaan Pasir Gudang 3, Sekolah Mengengah Kebangsaan Pasir Gudang 2 dan Stadium Tertutup Perbadanan Johor.

“Secara keseluruhan, kita telah memenangi 6 saluran dan begitu juga dengan Umno-BN tetapi kita mendahului mereka sebanyak 68 undi,” jelas beliau.

Ini jelas menunjukkan bahawa penduduk Tmn. Air Biru inginkan perubahan setelah harapan yang Umno-BN janjikan kepada mereka setelah 50 tahun kemerdekaan hanya retorik semata-mata.


Ternyata rakyat di Tmn. Air Biru telah celik maklumat walaupun media seperti televisyen dan suratkhabar yang cuba menutup bangkai busuk kerajaan.

“Kita telah mengadakan ‘gempur’ risalah hampir setiap hari bagi memastikan setiap rumah penduduk di Tmn. Air Biru menerima risalah kita agar dapat mereka membuat penilaian semasak-masaknya sebelum mengundi,” tambah beliau lagi.

Pas di DUN Permas hanya memerlukan 2000 undi untuk menewaskan Calon BN, M. Munasamy.

Sehubungan dengan itu, Pas Tmn. Air Biru telah melancarkan dana pilihanraya untuk persiapan menghadapi pilihanraya yang akan datang yang dijangka diadakan lebih awal.

Pelancaran dana ini dirasmikan oleh Ketua Pemuda Pas Kawasan Pasir Gudang, Sdr. Syed Othman yang juga bekas Calon N43 DUN Permas.

Bagi permulaan, UPU Tmn. Air Biru telah melaburkan RM1700 ke dalam sebuah sistem yang dipanggil ‘Mutual Fund’ yang dilaksanakan oleh sebuah bank yang mendapat ranking tertinggi di antara pengendali yang mengendalikan sistem yang sama.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Diari


Google

Promosi

Harakahdaily - Edisi Bahasa Melayu

TKO Versi 12 [TranungKite Online]

Ahli Parlimen PAS

Tadah Kitab

Tips Teknologi

Catatan Popular