WPI akan ulangi sejarah hitam zaman Tunku - Salahuddin

PONTIAN: Ahli Parlimen Kubang Kerian, Salahuddin Ayub, berkata, tidak mustahil sejarah hitam negara yang berlaku di zaman Tunku Abdul Rahman, yang bertindak menyerahkan Singapura kepada Lee Kuan Yew, akan berulang sekiranya kerajaan yang ada hari ini gagal mem¬bendung penguasaan Singapura dalam Wilayah Pembangunan Iskandar (WPI).

Salahuddin “Kerajaan Abdullah mungkin akan mengambil langkah yang sarna dengan menyerahkan WPI kepada Singapura apabila kuasa politik negara tersebut begitu kuat di wilayah ini, lalu jalan mudah yang mungkin akan diambil Kerajaan Malaysia ialah melepaskan wilayah ini kepada Singapura,” katanya.

Jika ini berlaku maka satu lagi sejarah hitam akan mewarnai negara kita apabiJa satu lagi wilayah Malaysia terlepas ke tangan kuasa asing,” katanya semasa berceramah di Parit Ismail, dekat sini.

Katanya, keghairahan pemimpin negara ini mengejar pembangunan tanpa memikirkan terlebih dahulu kesan negatif yang bakal berlaku akan memungkinkan satu lagi Wilayah negara ini terlepas kepada negara negara asing.

“Jika ini ber1aku maka jelaslah ianya adalah natijah dari kelemahan pemimpin-pemimpin negara ini mengurus tadbir negara,” tegasnya.

Justeru, beliau yang juga Ketua Dewan Pemuda PAS menyeru rakyat negara ini supaya memikirkan perkara ini sedalam-dalamnya “sebelum mimpi ngeri ini berulang lagi maka rakyat perlu bertindak segera sebelum terlambat” - mppas

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Diari


Google

Promosi

Harakahdaily - Edisi Bahasa Melayu

TKO Versi 12 [TranungKite Online]

Ahli Parlimen PAS

Tadah Kitab

Tips Teknologi

Catatan Popular