120 keluarga terima sumbangan dari pada Pas Pasir gudang

















Seratus dua puluh orang fakir miskin dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Permas Pasir Gudang menerima bantuan dari pada Pas Kawasan Pasir Gudang yang diadakan pada Pada 15hb 08.2010 Jam 9 pagi di Dewan serba guna Taman cendana Pasir gudang.

Dengan kerjasama Pas cawangan Taman cemdana kita mengumpulkan fakir miskin dan memberikan bantuan, untuk meringankan beban mereka menghadapi bulan Ramadhan ini turut hadir Ydp kawansan ,Dewan muslimat serta Pemuda.

Taskirah oleh Ustazah fatimah... beliau mengingatkan supaya umat Islam berpegang kepada ajaran al-Quran yang mencakupi seluruh aspek kehidupan manusia.

Menurutnya, gejala yang menimpa keatas umat manusia pada hari ini adalah kerana manusia tidak mengikut apa yang terkandung dalam al-Quran.

Katanya, puasa mengajar kita supaya takut kepada Tuhan dan selepas bulan Ramadhan, kita kena bersungguh untuk menegakkan al-Quran.

”Quran mengajar jual beli, mengharamkan riba, Quran mengajar politik memerintah negara bagaimana undang-undang perlembagaan bagaimana berperang bagaimana berdamai,

”kalau tidak mengikut Quran , berlakunya macam-macam keruntuhan akhlak kerana tidak mengikut Quran,

”Puasa mengajak kita supaya takur kepada Tuhan, bertaqwa, lepas puasa ini kita kena bersungguh menegakkan al-Quran ini,”jelasnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Diari


Google

Promosi

Harakahdaily - Edisi Bahasa Melayu

TKO Versi 12 [TranungKite Online]

Ahli Parlimen PAS

Tadah Kitab

Tips Teknologi

Catatan Popular