PRK HS : Hakikatnya BN Hadapi Kekalahan

Berikut adalah sedikit analisa yang dapat dilakukan sempena PRK Hulu Selangor. Mari kita perhatikan,. .

Pada PILIHANRAYA UMUM 2008, BN telah memenangi kesemua DUN.
DUN HULU BERNAM = MEJORITI 3,549
DUN KUALA KUBU BHARU = MEJORITI 448
DUN BATANG KALI = MEJORITI 2,179
JUMLAH MEJORITI KEMENANGAN = 6,171 UNDI (PRU 2008)

Setelah 2 tahun pemerintahan Pakatan Rakyat (PAS, PKR & DAP) maka mejoriti yang dimenangi oleh BN pada 25 APRIL 2010 ialah hanya sebanyak1,725 Undi.

Berlaku menyusutan yang mendadak iaitu sebanyak 4,446 undi iaitu sebanyak 72% dari dari sokongan pengundi terhadap BN. Hasil menyusutan ini berlaku walaupun terdapat beberapa perkara seperti :-

1) Jentera PKR disabotaj oleh group Dr Halili dari dalam menyebabkan jentera PKR hampir lumpuh dan terpaksa diserahkan kesemua 47 UPU dikendalikan oleh PAS sepenuhnya.


2) Masalah logistik yang berlaku,. memang boleh disedari perang poster lebih memihak kepada BN di semua kawasan Parlimen Hulu Selangor.


3) BN dengan seluruh kekuatannya telah menggempur Hulu Selangor serta telah menabur hampir RM167 Juta bagi membeli undi.


Oleh itu kita seharusnya bersyukur kerana ini sebenarnya suatu perkembangan yg baik untuk negeri Selangor. Dalam keadaan BN yang sedang bergelak ketawa, mereka terpaksa menelan hakikat bahawa pengundi di kawasan Hulu Selangor sudah mula menolak mereka. Dan jangan dilupa bahawa Parlimen Hulu Selangor antara kubu terkuat UMNO/BN. Maka dengan bacaan sedemikian kita harapkan agar ianya adalah petunjuk positif kepada Pakatan Rakyat.

Mudah-mudahan dengan apa yang telah kita lakukan sepanjang Pilihanraya Parlimen Hulu Selangor ini akan menjadi salah satu Ibadah kepada kita. Insyaallah kita akan bertemu lagi pada PILIHANRAYA UMUM KE 13 kelak.

TAKBIR!!!! ALLAHU AKBAR!!! (3X)

DPP Pasir Gudang



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Diari


Google

Promosi

Harakahdaily - Edisi Bahasa Melayu

TKO Versi 12 [TranungKite Online]

Ahli Parlimen PAS

Tadah Kitab

Tips Teknologi

Catatan Popular