Husam Musa bersama Rakyat Kg. Baru Plentong Tengah

Di atas dasar simpati, Pas Negeri Johor telah bersama dengan Pas Kawasan Pasir Gudang bagi menyempurnakan program mengumpul dana bagi penduduk Kg. Plentong Baru Tengah. Program penerangan diadakan di surau kampung tersebut dengan kehadiran kira-kira 300 orang peduduk.


Ketua Perhubungan Umno Cawangan Kg. Plentong Baru Tengah dalam ucapannya mengakui pemimpin Umno tidak membela nasib rakyat.


Sdr. Mazlan Aliman, memberi perbandingan bagaimana wilayah Guangzhou di negara Komunis China yang sebesar negeri Johor mampu memberi tanah kepada semua rakyatnya. Namun di Malaysia, akibat ada kerajaan negeri di bawah pimpinan Umno yang hendakkan kemajuan (baca komisen dari pemaju) daripada membela nasib rakyat.

Sdr. Mazlan Aliman membawa isu ladang babi di Melaka di mana FRU dengan penghadang diri dan belantan tidak berani melakukan kekerasan kepada penternak-penternak babi. Kita dapat lihat di sini FRU lebih takutkan penternak babi daripada rakyat melayu khususnya.





Dato' Husam Musa hadir ke Kg. Plentong Baru Tengah bagi memberi sokongan dan simpati kepada warga penduduk di situ. Menurutnya, di Kelantan rakyat diberi masa untuk berunding serta diberi pampasan.

Menurutnya, Umno telah hilang pedoman dan sekarang Umno sendiri telah meletak racun dalam periuk nasi rakyat yang mengundi mereka dulu. Beliau berharap penduduk bersabar dan beliau merasakan bahawa nasib malang ini adalah kaffarah dosa mereka mengundi Umno sejak 50 tahun yang lalu.



Sidang akhbar bersama wartawan akhbar berbahasa Cina. Manakala wartawan akhbar melayu pula bersekongkol memperbodoh-bodohkan bangsa Melayu dengan tidak bersama melaporkan isu ini walaupun isu ini telah menjadi isu utama negara masa kini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Diari


Google

Promosi

Harakahdaily - Edisi Bahasa Melayu

TKO Versi 12 [TranungKite Online]

Ahli Parlimen PAS

Tadah Kitab

Tips Teknologi

Catatan Popular