Barisan Nasional - Jangan Main Isu Perkauman!

Rakyat akan terus bersama BA dan parti pembangkang yang lain dalam PRU12 yang akan datang. Mereka sudah jemu dan jenuh ditipu oleh UMNO-Barisan Nasional. Ternyata, selepas 50 tahun, senjata kerajaan BN masih lagi menggunakan isu perkauman, dan sememangnya setiap kali isu ini diputar, merekalah yang mendapat untung.

13 Mei 1969, menjadi suatu starting point kepada mereka untuk menghalalkan perbuatan provokasi antara kaum hingga kini. Dasar pecah dan perintah yang ditinggalkan oleh British masih digunakan oleh anak didik mereka walaupun negara sudah lama merdeka.


Jika dahulu, pihak penjajah memecahkan perpaduan kaum ini dengan membezakan struktur perekonomian dan penempatan bagi kaum-kaum, tetapi pada hari ini kerajaan BN melakukannya dalam dimensi yang sedikit berlainan.

Rakyat sering ditakut-takutkan akan berulangnya isu 13 Mei 1969 dan provokasi akan hubungan pahit antara kaum yang berbilang akan sentiasa diputar oleh mereka. Dan, setiap kali perhubungan antara kaum menegang, mereka akan terus menangguk anak sepat di air yang keruh. Orang India diminta berdiri di belakang MIC, orang Cina diminta setia dengan MCA dan orang Melayu diminta pulang ke pangkuan UMNO.

Dan, apabila wujud permasalahan yang melibatkan kebajikan kaum juga, parti komponen BN akan diminta untuk menyelesaikannya. Apabila ada masalah orang India, maka MIC akan dipertanggungjawabkan, bukannya kerajaan BN secara mutlak. Apabila orang Cina bermasalah, MCA akan dipersalahkan, dan sekali lagi kerajaan BN bermain 'tai chi' dengan menolak semua isu berkenaan kepada MCA semata-mata. Perkara yang sama juga berlaku kepada kaum Melayu. UMNO didoktrinasikan sebagai 'Tuhan Melayu', yang boleh menyelamatkan umat Melayu di dunia ini, yang memberi rezeki dan kesenangan.

Lihatlah, dasar pecah dan perintah mereka akan terus akan gunakan. Dalam dimensi yang sedikit baru.
Atas sebab itulah, perpaduan kaum atas nama apa sahaja pun di Malayia ini tidak akan berjaya selama-lamanya. Kerana apa? Kerana kerajaan yang ada pada hari ini sendirilah, yang telah merosakkan keharmonian antara kaum. Mereka sering mewujudkan isu dan mencetuskan perbalahan kaum, sama ada yang bersifat provokasi ataupun lakonan yang memakan korban, semuanya dilakukan demi kepentingan politik sempit mereka.

Rakyat harus sedar, agar tidak terus tertipu hingga kekal berada di bawah keterpurukan pemerintahan UMNO-Barisan Nasional hingga dekad-dekad yang mendatang.

Hari ini, PAS dan PKR, serta DAP terus mendekati rakyat yang pelbagai tidak mengira beza ras dan kepercayaan agama. Kita berbincang, berdialog dan memberi penerangan kepada mereka. Kita memohon agar mereka tidak lagi membiarkan diri mereka ditipu dengan isu dan api perkauman yang bakal dimainkan oleh pihak UMNO dan Barisan Nasional dalam masa yang terdekat ini.
Semoga kemenangan berada di pihak yang benar. Ameen.
Dipetik dari Tranungkite Online

Surat dari Setiausaha Agung UMNO tentang plan mereka untuk memainkan Isu Perkauman. Sila KLIK pada gambar untuk melihat imej yang lebih jelas dan besar.

Bermula dengan HINDRAF, ada beberapa kelonggaran dalam isu ini tetapi banyak perbezaan pelaksaan hukuman berbanding dengan isu penganiayaan terhadap peristiwa Batu Burok. SMS perkauman tersebar luas.

Bahan-bahan internet yang berunsurkan pergaduhan kaum, orang Melayu dipukul, India diganyang tersebar luas.

Api-api perkauman telah disebar luas dan rakyat berada dalam keadaan gelisah. perniaga Cina diugut dengan ekonomi dan darurat semuanya adalah PELAN "ISU PERKAUMAN" yang dipersetujui oleh semua komponen Barisan Nasional.

Anda diperbodohkan.Kalau bukan anda bapa atau ibu anda diperbodohkan.Setidak-tadaknya keluarga anda diperbodohkan oleh UMNO dan BN. Harta negara dikaut untuk kerabat mereka, anda digula-gulakan. Itulah realiti pemerintahan UMNO/BN sekarang.

Pak Lah diwar-warkan sebagai "Mr Clean", warak dan sentiasa bercakap lembut tetapi sebenar dialah dalang dan perancang semuanya.

Menteri dalam negeri, yang menjadikan AG budak surahan, SPR dengan pindaan perlembangaan sebagai anjing upahan.Dia memang hipokrit dan DAJAL.

YB Salahudin Ayub telah menerima pendedahan ini dan telah membuat laporan polis. Maklumat yang disertakan ini perlu disebarkan dengan apa cara sekalipun. Mana-mana yang mahir mesti mengubahsuai dan menjadikan ianya menarik untuk dipaparkan kepada umum.

Dua surat sulit ini perlu disebarkan, Klik untuk besarkan dan simpan yang besar (bukan yang dipapar ini) Setelah ibu bapa, keluarga anda diperbodohkan. Jangan sampai anak-anak anda generasi akan datang pula dicucuk hidung!!ANDA MESTI BERTINDAK SEKARANG!!!

Laporan Polis YB Salahuddin terhadap surat arahan Setiausaha Agung UMNO tersebut. (Klik untuk besarkan)

Kaum India terus menunjukkan minat untuk bersama PAS dan kita sentiasa bersedia untuk berbincang, berdialog dan memberi penerangan kepada mereka.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Diari


Google

Promosi

Harakahdaily - Edisi Bahasa Melayu

TKO Versi 12 [TranungKite Online]

Ahli Parlimen PAS

Tadah Kitab

Tips Teknologi

Catatan Popular