Rumah Terbuka Pas Kawasan Tebrau

Baru-baru ini, Pas kawasan Tebrau telah mengadakan program rumah terbuka sempena syawal yang diadakan di Markaz Pas cawangan Bacang, Tmn. Kota Masai.

Program ini diadakan dengan kehadiran orang ramai terdiri dari masyarakat setempat dan penyokong Pas dari Tebrau dan jirannya Pasir Gudang.

Program ini, selain daripada mengeratkan hubungan antara masyarakat, ia juga bertujuan memberi gambaran mengenai keterbukaan pas kepada masyarakat umum.


Ia juga dengan kata lain, dapat menangkis tohmahan kepada parti pembangkang yang dilabel pencetus rusuhan yang disiar di media arus perdana yang berniat memutarbelitkan isu atas kepentingan parti pemerintah.


Pada lewat petangnya, para hadirin dikejutkan dengan satu dentuman kuat yang datang dari arah jalan utama tidak jauh dari tempat program ini diadakan. Beberapa petugas Pas bergegas ke seberang jalan utama tersebut yang kemudiannya mendapati sebuah kereta jenis proton saga telah melanggar sebatang pokok di bahu jalan.


Dengan keadaan kereta yang hampir terbelah dan pokok yang akarnya hampir tercabut memberi gambaran kekuatan hentakan yang dialami 5 orang mangsa yang difahamkan sedang dalam perjalanan ke Kulai.

Empat dari mereka mengalami cedera ringan, sementara pemandu kereta terbabit mengalami kecederaan serius di kepala dan dalam keadaan tidak sedarkan diri.

Kesemua mangsa dikeluarkan dari pintu belakang sebelah kiri dengan mengumpil menggunakan besi panjang sambil dibantu oleh orang ramai.


Kenderaan ambulan dari Hospital berhampiran hadir sejurus kelima-kelima mangsa berjaya dikeluarkan. Mereka semua dihantar ke hospital untuk menerima rawatan susulan.

Pihak bomba yang hadir tidak lama selepas itu mengucapkan terima kasih kepada Ajk Pas dan orang ramai yang bertindak pantas mengeluarkan mangsa dengan selamat.


Petugas dari jabatan bomba kemudiannya menerima pelawaan sdr. zaini, Ketua Pemuda Pas Tebrau untuk menghadiri majlis rumah terbuka di sini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Diari


Google

Promosi

Harakahdaily - Edisi Bahasa Melayu

TKO Versi 12 [TranungKite Online]

Ahli Parlimen PAS

Tadah Kitab

Tips Teknologi

Catatan Popular