Sumbangan kepada Mangsa Banjir di Kg. Saujana Baru, Kg. Baru Plentong.



23 Disember 2006 - Dewan Pemuda Pas dengan Kerjasama Pas Kawasan Pasir Gudang telah bersama-sama mengagihkan bantuan kepada mangsa banjir di sekitar Plentong hari ini. Hasil dari peruntukan yang dikeluarkan oleh Pas Pusat, Pas berjaya memanfaatkan dengan memberi sumbangan beras dan gula. Walaupun sumbangan yang diberikan oleh Pas tidak seberapa namun itulah yang termampu dilakukan.

Namun apa yang dikesalkan ialah pihak yang berwajib masih tidak memberi apa-apa bantuan sehingga hari ini. Itu pun belum lagi dibangkitkan soal kelemahan mereka dalam persediaan menghadapi bencana seperti ini. Jika tidak dari usaha orang awam sekitar yang bertungkus-lumus memberi bantuan sudah pasti keadaan akan menjadi lebih teruk.

Di sini kami ingin meminta agar pihak yang berwajib perlu melakukan post-mortem ke atas jabatan masing-masing dan mencari jalan penyelesaian kepada kekurangan yang tampak jelas di mata rakyat sepanjang insiden ini berlaku. Ini penting demi menjaga kepentingan rakyat di negara ini khususnya di negeri Johor ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Diari


Google

Promosi

Harakahdaily - Edisi Bahasa Melayu

TKO Versi 12 [TranungKite Online]

Ahli Parlimen PAS

Tadah Kitab

Tips Teknologi

Catatan Popular