Hari Keluarga Merdeka 2006


Dewan Muslimat Pas dengan kerjasama Dewan Pemuda dan Pas Kawasan Pasir Gudang telah berjaya menganjurkan Hari Keluarga Merdeka di Pejabat Pas Cawangan Tmn. Saujana. Seramai lebih 80 orang yang terdiri daripada ahli Pas dan juga masyarakat tempatan telah hadir bersama keluarga masing-masing di dalam program tahunan ini. Di sini, kita dapat melihat bahawa komitmen muslimat Pas dalam mengukuhkan lagi ikatan ukhuwwah antara ahli jemaah dan masyarakat khususnya di kawasan Pasir Gudang.


Antara acara yang berlangsung pada hari tersebut adalah Pertandingan Futsal dengan penyertaan dari AJK Dewan Pemuda Pas dan juga golongan remaja tempatan. Selain itu, acara mencari harta karun berkeluarga juga mencuri perhatian setiap yang hadir. Di samping itu, pertandingan si kecil meniup belon terbesar juga menyerikan lagi suasana program ini. Tidak ketinggalan aktiviti untuk muslimat seperti menggubah tembikai, mengasingkan campuran beras dan kacang, dan termasuk juga pertandingan bayi comel.

Adalah diharapkan dengan kejayaan penganjuran program ini dari pihak Dewan Muslimat Pas dapat membakar semangat Dewan Pemuda dan Pas sendiri untuk lebih aktif dalam urusan kemasyarakatan sebegini yang secara tidak langsung menolak pandangan umum mengenai persoalan kemampuan Muslimat Pas dalam perjuangan Islam yang suci ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Diari


Google

Promosi

Harakahdaily - Edisi Bahasa Melayu

TKO Versi 12 [TranungKite Online]

Ahli Parlimen PAS

Tadah Kitab

Tips Teknologi

Catatan Popular