Program Infaq Faqir Miskin Ramadhan 1427H


Dewan Pemuda Pas Kawasan Pasir Gudang dengan kerjasama dari Pas Kawasan telah menyerahkan bantuan kepada 11 keluarga faqir miskin di Tmn. Cendana pagi ini.


Sumbangan beras adalah hasil dari pembayaran fidyah dan sumbangan masyarakat di sekitar pasir gudang. Alhamdulillah dengan sumbangan dari AJK dan ahli sendiri Dewan Pemuda Pas berjaya menyerahkan kesemua barangan yang diamanahkan oleh penyumbang-penyumbang.


Golongan faqir miskin yang kami kunjungi terdiri dari ibu-ibu tunggal yang terpaksa menyara anak-anak yang ramai. Kehidupan mereka amat daif dan setiap hari terpaksa bekerja samada menolong jiran berniaga, mengambil upah menjual ikan, dan mengambil upah menjaga anak kecil. Ada di antara mereka yang sudah uzur namun mereka cekal untuk meneruskan kehidupan dengan tulang empat kerat mereka semata-mata untuk mendapatkan sesuap nasi dan menyara perbelanjaan persekolahan anak-anak mereka. Sedih juga bila mendengar ada ibu tunggal yang tidak mendapat apa-apa bantuan dari pihak berwajib walaupun telah memohon.


Program ini akan diteruskan sepanjang bulan Ramadhan ini. Semoga usaha ini akan terus mendapat sokongan dari pelbagai pihak dan kami mengalu-alukan segala sumbangan dari orang ramai yang bersimpati dengan perkara ini. Bagi pihak Dewan Pemuda, kami tidak memberi bantuan berdasarkan parti apa yang disokong tapi kepada sesiapa sahaja yang benar-benar daif dan memerlukan.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Diari


Google

Promosi

Harakahdaily - Edisi Bahasa Melayu

TKO Versi 12 [TranungKite Online]

Ahli Parlimen PAS

Tadah Kitab

Tips Teknologi

Catatan Popular